2014年11月27日木曜日

音楽家の音の選択幅が狭まる常態行動心理学的根拠について♪

本日のテーマは『音楽家の音の選択幅が狭まる常態行動心理学的根拠』 音の経験値が増えれば増えるほど幅は狭くなります。 例えば美食に例えれば解りやすいと思いますが食べ始めは全ての物が初めて食べる料理なので全てを美味しく頂戴できます。 されど経年により経験値を積み其処に嗜好性が加わると食べたい幅が明確化されます。 経験値が増えれば増えるほどその幅は狭まりその分味覚に対する舌の感覚は鋭敏となり美味と美味でない物が明確化されます。 音楽も同じです。 音の一音一音を聞き分けられない時は音全体に興味がいくので好悪は判然としませんが音の一音一音を聞き分けられるようになり音の質が解ってくると己の嗜好性と合間って本当に良い音のみを選択するようになります。 これは音に拘り音を生業とされる方ならば至極当然の事であり、真に音楽を、音を愛される方ならば誰もが陥るジレンマだと認識します。 それが音人たる証だとも言えるかと思われます。 Today's theme is "musicians sound select width can reduce normal behavioral psychology grounds'The experience value of the sound more narrow width.E.g. but easy-to-understand example in gastronomy eat everything first started eating food can get delicious and all.Want to eat and to join the preference of English but by aging masonry experience value width clarification.Experience the more narrow width tongue against its minute taste sensation is keen and will clarify the thing in delicious and savory.It is the same with music.And sound quality will come along to be summarily sound sound does not ban and likes and dislikes when you cannot recognize the sound of the sound overall sound interested is going to work so that his own preference and between selecting only sounds really good.Recognizes a dilemma if you're truly loved sound music, if you're adhering to sound this is to and occupation the sound quite natural thing, and anyone falling.It sound person barrel proof at least seems to say.

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