2015年3月17日火曜日

常態行動心理学的顧客獲得法について♪

本日のテーマは『常態行動心理学的顧客獲得法』について。 地元密着型の『一見さん御断り』やセレブ相手の『貧乏人には用はない』と言わんばかりの接客をする店は長続きせず。 門戸を開き分け隔てなく『我が店に来る人は全てお客様』と変わらぬ接客をする店は繁盛する。 何故なら其処には意識が介在しているからである。 日本は地理的に四方を海に囲まれて四季には恵まれるも天然資源に恵まれず自給率は他国と比較しても高い水準とは言えない。 故にどうしても限られた物資の奪い合いとなり其が精神的鎖国を生む土壌を作る。 高い地域性を持つ場所は地理的に物資に恵まれず故に地域住民を優先せざるを得ない。 地域住民を蔑ろにして門戸を開き広く人を招き入れると其処に経済的格差が生まれる。 儲かっている時は其でもよいが常、儲けを平均的に出すのは今のご時世かなり難しい。 そうなると今度は暴利を貪ったとして地域住民から村八分という制裁を受ける事となる。 それを避ける為『一見さん御断り』を生む。 『貧乏人お断り』も又、同じ結末を生む。 確かに富裕層のお客を獲得すれば儲かる。 だがそれも常連客を得てからの話である。 常連客を得ず『貧乏人お断り』を前面に出すと回りの中間層から総スカンを食らう事に。 セレブがセレブたる所以はお金を儲けられるからである。ではその出所は何処に有るか? セレブ相手の商売をしているならば話は別だが大抵、顧客は中間層である場合が多い。 仮に取引先が大口であったとしてもその大口取引先の顧客はやはり中間層である。 故に『貧乏人お断り』を前面に出すと取引先のその末端の顧客に嫌われ商売ができなくなる。 事実日本の三ツ星レストランで貧乏人お断りを前面に出していた店の幾つかはその後、不渡りを出したり他の店に客を取られ閉店をせざるを得ない状況に追い込まれている。 ではその原因は何処に有るのか? それは心のあり方に有る。 客を限定する事自体は誤りではない。 それが選民意識を刺激する場合もある。 だが問題なのはその限定の仕方である。 一見さん御断りや貧乏人お断りの場合。 御断りが先に来ており顧客否定に繋がる。 すると段々と顧客数が減っていく。 心が顧客を拒否しているのだから当然です。 それが結果的な倒産や閉店に至る事となる。 勿論これが全てではないが一例ではある。 私がコンサルタントを担当したお店は立地がよくされど顧客獲得が中々成らなかった。 その原因が実は顧客選別法にあったのだ。 ビジネス街で所謂富裕層が多かった。 故に一般客を相手にしなかった。 それが売り上げ伸び悩みの原因であった。 私は価格帯を抑え一般客を標的とさせた。 すると徐々に経営は右肩上がりになった。 誰も儲けたいという気持ちは同じである。 だがその儲け方が実はとても大事である。 真に儲けたいと思うなら否定的思考は止め、 肯定的思考に切り替えるべきである。 私はこれからも心理学的分析により如何に儲けるべきかを説いていきたいと願っている。 今日も元気に頑張りましょう。 今日は英語で。 Today's theme is about " normal behavioral psychological customer acquisition method" . Store to the customer just does said that "There is no use in the poor man " of local adhesion type of " seemingly 's your otherwise specified " and celebrities opponent does not last long . And without prejudice to open the door " all people who come to our shop customers " shop for a service which is not the same as thriving . Is on the why if that place is because consciousness is interposed . Japan is self-sufficiency rate is not blessed with natural resources and also blessed the four seasons is geographically surrounded by the sea on all sides to other countries not a high level , even in comparison with . Therefore I make a soil that is其become a scramble for absolutely limited supplies produce mental seclusion . Priority forced local residents therefore not blessed with a location with high locality geographically goods . When inviting a broad people open the door in the neglected local residents economic disparity is born in that place . It profitable to have time may be , but in其always , is quite difficult now Gojisei put out on average a profit . Sonaruto Now it is able to receive the sanction of ostracism from local residents as was covet the profiteering . In order to avoid it to produce a " seemingly 's your otherwise specified " . " Poor refuse " also , I produce the same outcome . Certainly lucrative if winning the customers of the wealthy . But it is also a story from getting patrons . Do not give the patrons " poor refuse " to you issue to the front from around the intermediate layer that you eat the total Scandic . Why celebrities serving celebrities is because is make money . In or Where is the source ? Story if you are a business of celebrity opponent is another , but usually , the customer if it is an intermediate layer is large . If the customer is also of the large suppliers as business partners were large is still middle layer . Therefore issuing and hated to customers of the end of the suppliers will not be able to trade the " poor refuse " on the front . Some of the shops that fact had been issued a poor refuse to the front in the three-star restaurant in Japan then , has been forced to forced situation the closed taken the customers to other stores or bankrupt . In or where is the cause ? It is in the heart of the way . Itself is not a mistake that to limit the customer . In some cases it is to stimulate the elect consciousness . But the problem is the way of its limited . In the case of seemingly 's your otherwise noted and poor refuse . Your specified otherwise lead to customer negation has come forward . Then gradually the number of customers is gradually reduced . The course is because the mind is rejecting the customer . It becomes that lead to eventual bankruptcy and closed . Of course, this is in the of example not all . I shop was responsible for the consultants rich well Saredo customer acquisition does not become middle people . He the cause actually was in the customer screening method . So-called wealthy there were many in the business district . Therefore I did not do general visitors to the opponent . It was the cause of sluggish sales . I the general customers to suppress the price range was targeted . Then gradually management became soaring . Feeling that everyone wants profit is the same . But the profit it is actually a very important . Truly negative thinking if you want to think profit was stopped , Should be switched to positive thinking . I hope to continue preaching whether to make money in how by now also psychological analysis . Also Ganbarimashō energetic today . Today in English .

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