2014年10月28日火曜日

常態行動空間営業心理学に於ける影響範囲について♪

本日のテーマは『常態行動空間営業心理学に於ける影響範囲』について。間も無く自宅近くに大型ドラッグストアがopenする。近隣の同系店舗に与える影響は決して少なくない。だが実は大型ドラッグストアが与える影響はそれだけではない。今までは大型ドラッグストアが駅通りにしかなかったので皆さん其処まで足を伸ばしておられた。その大型ドラッグストア近くに大型スーパーマーケットがあったので夕方時期になると自転車やら車やらでこの界隈はかなり混雑していた。この近辺は近くに食堂街やゲームセンター、美容院に携帯ショップ等生活に凡そ必要な物が揃っていたので土日ともなるとかなりの人出であった。だがこれが自宅近くに大型ドラッグストアができると様相が一変する。先ず自宅近辺の人間は当然の事ながら近くの大型ドラッグストアへ買い物へいきます。その近くにも大型ではない物のスーパーマーケットがあり、その近辺にはやはり食堂街や携帯ショップやレンタルショップ等が軒を連ねている。ゲームセンターや100円ショップ等無い物もあるが大抵の物は其処でやはり揃う。となるとドラッグストア利用者以外の足の向く方向も変わってくる。人間はより多くの刺激を与えてくれる方向に足が向く傾向がある。つまりはこの場合で言うと大型ドラッグストアの存在である。近場に有ると言う事はその分ガソリン代や自転車での移動労働力や時間の短縮となる。その浮いた労働力や時間で別の事が出来るようになる。多少の品揃えの悪さはあっても人はより利便性の高い方へ移動する習性がある。しかしそうなってくると遠方に有るドラッグストアも黙ってはいない。今度は土日祝日限定のポイントアップセールを平日も行うようになった。自宅近くに出来る大型ドラッグストアはポイント制を敷いていないのでその分ポイントカードがある分利便性は高くなる。しかし自宅近くのドラッグストアはポイントカードでの値引率よりも高い値引率を誇るのが売りである。毎日がお買い得が売りなのでこちらも恐らく値引率を更に引き下げる方向へ何れシフトするであろう。私が経営コンサル空間アドバイザーとして多くの起業家方々にアドバイスを差し上げているのは正にこれである。自社店舗の立地条件だけでなく他社店舗への影響も視野に入れて共に利益が出る事を考えている。すると近隣店舗との競争率が落ちて争いが減る。共闘関係となりそれが双方に利益をもたらす。自社だけが儲かれば良いと言う考えではこれからは生き残る事は難しい。確実に失われていく天然資源の中で遺された資源を如何に小売り強く利用し再生していけるかが今後の経済の一つの指標となると私は考えている。 Today's theme is about normal behavior space sales psychology of influence range. While not close to home to open large drugstores. Impact on neighbouring cognate stores never less. However, as it actually influence of a large drug store. Large drug store on station Street was only until now because you were you stretch your legs standing there. The large drug stores were large supermarkets evening area is pretty crowded with bicycles and a car would. Become the area close to the eatery, game Center, beauty salon life mobile phone shop, about need just Saturday and Sunday and was in a large turnout. However, the aspect is changed and that this large drugstore near his home. First home near humans naturally near the large drug stores to shop. Its too close to large supermarket is something where, around the still eatery and mobile shops and rental shops, etc. are. Game Center, 100 yen shop, no thing but everything is aligned with still there. And which will change direction drugstore users other than feet. Human beings are prone facing feet to give more incentives. Say in this case that in large drug store there. Say there will be-gasoline and bicycle moving labor and time shortened. In the floating labor force and time which can be another. Have a habit of moving toward even an assortment of some of the more high convenience people. However drugstore and it was indeed far too silent, Yes. Now on weekends and holidays limited point-up sale on weekdays and got to do. High-convenience-point cards because they not crushing points-a large drugstore near his home in. But drugstore near his home is boasting a percentage than the percentage in point card sales. Daily deals are up for sale also probably discount rate further cut since any shifting at will. Receive a advice to many entrepreneurs as a management consulting space Advisor I right it should be. Believes the thing comes out with profit, also impact on other stores as well as the location of their stores. Then fell competitive with neighboring stores and reduce conflict. KNLA and it brings benefits to both sides. Hard to survive in the idea of their only good profit from this. I think that survived in natural resources lost to ensure resources how retail strongly, or we can play one thing of the upcoming economic indicators will.

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