2014年9月23日火曜日

瀬木式時間活用術について♪

本日のテーマは『瀬木式時間活用術』について。 我が4000を越えるoriginalpsychologicaltheoryの一つ『瀬木式時間活用心理学』では個々人のLife styleに合わせた『有効的時間活用術』を御指導差し上げています。 『時間がない』『時間が足りない』『時間の使い方が下手』という人の多くが『自分の生活時間(selftimescale)』を熟知されておらず仕事に学校に周囲に時間を『合わせている』人が多い事が解ります。 人に合わせるのは『行動』であり、『時間』ではありません。 そんな事を言っても毎日仕事に学校に行っていれば回りに合わせなくては行けないじゃないか?と異論を唱える方も居られるかと思います。 されど少し待って下さい。 何故貴方が『相手に合わせる』必要があるのでしょうか? それは本当に『貴方に合った時間活用法』ですか? 学校の職場の就業時間に合わせなくては行けないのはその場にいる人全てであり貴方だけではありません。 それなのに時間に『余裕』がある人と『余裕』がない人がいるのは何故でしょう? それは『時間の捉え方』が違うのです。 『時間の捉え方』が違えば『時間を使う結果』も異なるのは当たり前です。 では『余裕がある人』と『余裕が無い人』の差は何処にあるのでしょう? それは『自分の固有時間』を如何に熟知しているか?否かです。 『自分の固有時間』を熟知していれば『時間配分』が解ります。 多くの人が他者の書いた『時間活用術』の本を買い求め、『有効的時間活用』を学ぼうとされてますが我が目には余り賢明とは思えません。 何故なら24時間は万民に等しく与えられていても『時間の流れ方』には地域的、時代的、環境的影響を受けるからです。 良く、沖縄は他県と比べて時間の流れがゆっくりしている、東京は他県と比べて時間の流れが早いと言われます。 これは人の動きや回りの動きに影響されるからです。 するとその流れに上手く乗れないと人は『時間の使い方が下手』という解釈になります。 又、戦前と戦後を比べてもやはり『時間の流れ』は違います。 明らかに戦前よりも戦後の方が『時間の流れ』は早く感じられると思います。 個人の『時間活用術』はその人、その場所、その時代の影響を色濃く受けるので人や場所や時代が変わればその影響の及ぶ範囲や程度は大きく異なります。 社会的影響力というのも、『時間』には大きく関係しています。 『社会的影響力』が大きくなればなるほど『時間の重み』を感じます。 それは『背負うべき責任』の重さに比例するからです。 子供と大人の時間に対する感じ方の違いはこの『責任の重さ』による違いがとても大きいと言えます。 子供の頃はゆっくりと時間が流れていたのに大人になると時間の流れが早くなったと感じられるのもこの『責任の重さ』が大きく関係しています。 以上の事から真の『時間活用術』とは他者の真似事ではなく己自身のLife styleを精緻に分析し、要不要を見極め自分自身に無理がない時間の配分をする事が大事だという事がお解り戴けたかと思います。 『瀬木式時間活用心理学講座』ではこの『個々人に完全originalCustomize』された『時間活用術』を御提示し、時間の有効活用の仕方をご伝授差し上げ多くの方に『時間に対する不満解消』を御提供しています。 此れからも私は私の考える『時間活用術』にて多くの『時間活用』に悩む方々をお助けしたいと考えています。 Today's theme is about 'art of SEGI expression time use'. Fit of originalpsychologicaltheory over my 4000 one individual Life style "SEGI expression time utilization ' in psychology 'effect of time utilizing art' will receive guidance. "No time" "not enough time, you realize a lot of people say"poor use of time' not is well acquainted with 'my life time ( selftimescale )', many people "fit" around the time to school work. People of "action', not 'time'. To say such a thing to even go to school everyday to work if fit around can't go? And I think or that you will be visiting to argue against. But wait a little. Why your "opponent" should be? It is really the right time utilization law? Can't adjust your working hours of school work and in all who are on the spot, not just for you. Why wouldn't that despite this time in "can't afford" and not "afford" people? Is it different from "way to capture time'. "Way to capture time" different "results to spend time" is granted. So who can afford and where is 'there is no spare person' difference? It is how familiar 'own unique time'? Whether or not is. If you familiar with specific time of my weight "time allocation". I don't think I been acquired many people wrote the others 'time use art' book and learn the "time of use' in my eyes too wise. This is because even 24 hours is given equally to all mankind in "time passing" affected by regional, historical and environmental. Well, said Okinawa is compared to other provinces, the flow of time has slowly compared to other provinces, early flow of time. This affects the movement of people and movement of around. Then to ride well in the flow and people who argue that "poor use of time'. , Moreover, than in prewar days and postwar days still different flow of time. I think obviously than before the war after World War II is the flow of time soon felt. Individuals 'time use art' is the person, place, vary widely in range that affect people, places and times change so deeply affected the age or degree. Social influence is also involved in the 'time'. "Social influence, the larger the more feel"weight of time". It is proportional to the weight of the responsibility should be shouldered. I say difference of time for kids and adults is very big difference with heavy responsibility. Also feel time flowed slowly a child to become adults with the flow of time as soon heavily involves a heavy responsibility. From true 'art of time use' and in others, not think or really you understand that that's important to the Life style of his own and his analysis is required to identify, not itself exceed the time allocation. In SEGI expression time utilization of psychology course this "individual complete originalCustomize ' and present 'time use art' was, your instruction method of the effective use of time presented the offer"complained RID for a time, as many people. I think from so much I want to help people who suffer from many time use in the 'time use art' think of me.

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