2014年9月6日土曜日

笑顔の厚みとその効果に対する常態行動心理学的考察について♪

本日のテーマは『笑顔の厚みとその効果に対する常態行動心理学的考察』について♪ 例えば常、笑顔で誰に対しても分け隔てなく笑顔で居る人。 常、笑顔ではないけれど親しい人には満面の笑みを浮かべる人。 貴方ならどちらの人間を選びますか? 一般的には誰に対しても分け隔てなく笑顔で接する人を選ぶと思いますが私は寧ろ逆を選びたい。 それは『笑顔の厚み』があるからです。 誰に対しても分け隔てなく笑顔で居る人はとても素晴らしいと思います。 私には中々真似の出来ない事です。 されど常態行動心理学的には、常、笑顔の人は『笑顔である事』が常態化しており、時に不愉快な事があって笑顔が陰ると直ぐに回りはその変化に気づきその人に注視します。 私自身もそうですが心の安定を欠いている時は余り此方に注視をして欲しく有りません。 相手に此方の心の中身を見透かされそうになるからです。 するとそういう人は何とかその場を繕うとして笑顔を顔に張り付けさせます。 されどお面がそうであるようにどんな場面でも笑顔は余計に怖く目立ちます。 翻り表情がとても豊かで感情表現に富んでおり割りと激しやすいタイプの人は普段が笑顔ではない為に笑顔が常態化されておらず笑顔を作るとそれが刺激となり相手に好印象を与えます。 此が『意外性に於ける好意』と呼ばれる物でありDVから抜け出られない理由の一つとされています。 普段から厳しい顔で暴力を奮う人が時おり見せる笑顔はそれだけで強い刺激となりそれが自分だけに向けられていると言う特権意識がより細胞を刺激するからです。 以上の事から常、笑顔の人よりも常、笑顔ではない人の方が人の印象には強く残り好印象を得やすい事がお解り戴けたかと思います。 我が元には『笑顔依存症』の同胞が多く訪れます。 その依存症を患う者の殆どが接客業で常、お客に笑顔を与えなければいけない方々です。 すると常、『笑顔で居なくてはいけない』と言うある種の強迫観念に駆られそれが『本当の笑顔』がどれかを見失わせ結果『笑顔を作れなくなる』と言う悲しい結末を迎えます。 すると今度は常、笑顔の人間を嫌悪しそういう人間を攻撃するようになります。 嘗ての自分がそうであった事も忘れて。 そういう方々には完膚なき迄叩きのめして完全に笑顔を奪います。 そして完敗した後の笑顔を敢えて見せます。 その時の笑顔は作り笑顔ではなく心からの笑顔です。 そしてその笑顔こそが貴方の本当の笑顔である事をお教えします。 笑顔は一日にして成らず。 艱難辛苦を乗り越えてこそ、『価値有る笑顔』を人に見せる事が出来るようになります。 私はその意味においてこれからも『価値有る笑顔』を作っていきたいと考えます。 Today's theme is about "smile thickness and its effect against normal behavioral psychology' ♪ impartially, for example in always a smile for everyone people there with a smile. Always a smile who put a grin on friends but not at. If you choose either human beings? In general discrimination against anyone would choose someone who smiles at me rather reverse want to choose. It is "thickness of a smile'. Discrimination against anyone think people there with a smile is very nice. Is a thing I cannot do in individual companies. The attention to that person, smile drops but it is normal behavior in psychology is always the smiling people "smile at things' liquidation and the sometimes unpleasant things, and immediately noticed the change around. Lacks stability so is my own time on this one too eye want you not. From the opponent inside the mind of this one is seen through is likely to be. Then such a person is somehow to save the situation and then the soaked face smile. But your face is so and so on any occasion smile unnecessarily afraid, stands out. Gives the impression to the enfold look very rich and rich in emotion and easy to crack and violence type of person is not usually smile for no normalcy smile, a smile and it becomes irritating. Why can't escape from the DV thing called "courtesy of the element of surprise' this is one thing; Smile once in a while show people from the usual cutting violence in a tight and it's just strong stimulation and more say it is directed only to privileged consideration is to stimulate the cells. I think what really you understand that-always, always more people smile, smile, not the strong impression and easy to get to rest. Smile addiction countrymen come to my original. It is those who most suffer from the addiction of hospitality industry always, customer must provide smile. Then always a fit of obsession "with a smile not a dont' say some kind of it and lost any"real smile' results marks the sad end say "make a smile'. Then, to attack such human and homophobic man always, smiling now. Forget even that was their former glory. To such people wiped out, take away the smile completely beat up until cry. And smile after the rout of dare shows. Then smile is a smile from the TCJ by faking a smile. And will teach you things that smile is what you really smile. Smile, built in one day. You can overcome trials and tribulations, we show "smile there is worth'. I that means I believe, want to make "smile there is worth' from this.

0 件のコメント:

コメントを投稿