2014年8月28日木曜日

常態行動心理学的笑顔の行方について♪

本日のテーマは『常態行動心理学的笑顔の行方』について。 昨夜、笑顔は最強の攻め、怒りは最弱の守りというお話を差し上げ、多くの方からの賛同を頂戴出来た事は幸甚の極みに存じ上げます。 今日はその続き。 実はその後ある方からこんなmessageを頂戴しました。『辛くても悲しくても常、攻めの笑顔で居なければなりませんか?』と。 私はこう返しました。 『笑顔には数種類有ります。作り笑顔は本当の笑顔ではありません。』と。 笑顔とは生物学的には同意であり肯定であり感情表現の一つです。 笑顔で反意を示すギャグもありますが目は笑っていません。 目が笑わぬ笑顔は笑顔に非ず。 体全体で笑顔を作ってこそ本当の笑顔と言えます。 『笑顔は最強の攻め』とはこの『本当の笑顔』の事を指してます。 では『本当の笑顔』と『見せかけの笑顔』の区別とは? 我が元には『笑顔が顔に張り付いている』人が多く訪れます。 大抵の場合、『いつも笑顔だね』とか『笑顔が素敵だね』と言われている方々ですがそういう方々に私は敢えてこう申します。 『人を不快にする笑顔ですね。貴女の笑顔をみていると私はとても悲しい気分になります』と。 その瞬間大抵その方から笑顔は消え、笑顔の裏側にある『素顔』が顔に出ます。 そしてその『素顔』こそが本当の『笑顔』だと私は言います。 大抵の場合、この言葉に相手は驚きます。 その顔は険しく、或いは無表情で或いは攻撃的だからです。 されど冒頭でも私は申し上げました。 『本当の笑顔』とは同意であり肯定であり感情表現の一つですと。 今、目の前で険しく、或いは無表情で或いは攻撃的な視線を向けている顔こそが自分自身に素直な顔でありそれは自分自身に対する同意であり肯定であり感情表現の一つであるからです。 その事に相手は得心し、されどこれでは仕事が出来ないと悩みます。 ならば『心から笑える自分』になればよいと私は言います。 大抵の場合、『現状ではとても難しい、笑顔になれる要素が一つもありません。もしも一つでもあるならば此処へは来ません』と言われます。 私は更に応えます。 『此処に来る事が出来た事自体が既に笑顔になれる要素の一つです。貴女は本当の笑顔を得たくて此処に来られた。されど全ての方が等しく此処へは来れません。此処へ来れた事自体が既に笑顔になれる要素をご自身が作られた証です』と。 其処で相手はその事に気付き少しだけ笑みを浮かべます。 すかさず私は畳み掛けます。 『そう、その笑顔こそが貴女の本当の笑顔です。貴女はまだ本当の笑顔を失っては居ない。ならばそれを増やせばよいだけの話。二人で笑顔を増やしましょう』と。 その言葉を聞いた相手は正に『満面の笑み』を浮かべその笑顔に自分自身が驚きます。 まだ自分には満面の笑みを宇賀辺られる余裕があったのだと。 其処から三ヶ月。 三ヶ月後には『心からの笑顔』になれた同胞が目の前にいます。 されど『常、笑顔』の同胞は其処には居ません。 とても『表情豊かな姿』が其処には有ります。 それこそがその人自身なのです。 人は笑顔を尊びます。 人は笑顔を求めます。 それは笑顔に価値がありその笑顔を作る事が決して楽な事ではない事を自覚しているからです。 だからこそ『本当の笑顔』には価値がありそれを持てる人は『強い人』なのです。 これからも私は『己の持つ多面性』を多くの方へお教えし、『originalの本当の笑顔』になれる人を作っていきたいと願います。 Today's theme is about [fate of the normal behavior of the psychological smile'. Last night, smile is the strongest attack, anger we respond to the defence of the weakest, things could get approval from many of you know the happy culmination. Strong bout. Actually responded to this message from there then. "Or painful and sorrow we have to stay with a smile always, rusty? ' And. I returned this way. "There a few kind smile. Faking a smile is not a real smile. ' And. Smile and in biology of a consent positive, and is emotive. Gag shown opposite with a smile but not laughing eyes. Smile not Laugh eyes to smile non regardless. Making a smile in the whole body is said to really smile. "Smile's strongest attack ' and is increasingly pointing to"real smile' thing. But with the distinction of "smile for real" and "fake smile"? Many visitors to my original "smile stuck in the face'. In most cases, "always smiling." or is "smile is nice? ' and told people to such people I dare I say this because. "Is a smile that offended people. I will feel very sad seeing you smile ' and. The moment mostly from disappearing smile is the "face" behind the smile face. And I say "smile" is the "face". In most cases, this language surprised opponents. Its face is rugged, or emotionless or aggressive. But at the beginning I mentioned. And agree with the "smile of the real' positive, and with emotional expression is. Is face now in front of steep, or emotionless or aggressive toward yourself is a gentle face and it was consent for themselves, and positive, and from the emotional expression in. And satisfied is the thing, but can't work at this and worries. If I say "your smile from the heart, to become. In most cases, "no smiles on the elements in the current very difficult there. If one thing there if you come to here ' and tells me. I will respond further. "Element was able come here itself already become a smile is. Come here, you want to get real smiles. But all is equal to here could you come over. Is a testament to made your own elements come into this thing itself already become a smile ' and. There is to realize the floats the smile just a little. A I 畳み掛けます. "You really smile is the smile so. You are still losing real smile is not. If you talk about simply increasing it. Increase your smile in the two, and. He heard those words right floated "grin", surprised myself to smile. Still in his grin UGA sides is that there was more. From there, three months. In front of compatriots became "smile from the heart, in the three months after. But always, a smile brothers wouldn't be there. Very expressive appearance there in there. It is its own. Kōso smiling people. Person they smile. Is aware it is not a thing to make the smile is worth the smile is never easy thing. That's why "real smile' value and is a"strong man"is the person who can have it. We hope from this I "with his own description of' much to teach and, I want to make people become"original real smile'.

0 件のコメント:

コメントを投稿