2014年5月11日日曜日

低価格商品が齎す常態行動心理学的モノ造り文化の衰退について♪

本日のテーマは『低価格商品が齎す常態行動心理学的モノ造り文化の衰退』について。 昨日、愛方と100円ショップに足を運び生活必需品を手に入れた。 消費税増税前の駆け込み購入時のような大混雑ではない物の所謂ショッピング モール や大手百貨店よりも明らかに客の入りは多かったように思える。 所謂有名デパートや名だたる百貨店等にとって今、100円ショップが最大のライバルとなりつつある。 しかもそれを政府が結果的に後押しする形となっているのだから余計に質が悪い。 最近、京都や神戸等の伝統工芸品店やその卸売り業者等の関連企業がどんどん倒産に追い込まれている。 そしてそれらの方々が生き残りをかけて現在どんどん進出しているのが海外、特にアジア圏への進出が目覚ましい。 100円ショップの台頭により多くの日本の伝統文化が海外に売られていく現状をとても嘆かわしくそして大変な危惧を抱いている。 日本の食文化を始めとする『日本の伝統文化』の海外流出は自国である日本国内に於ける伝統文化の衰退を示している。 それは結果的に日本という国自体の存亡にも関わる大問題である。 国が国として他国に認められるひとつの要因としてnationalismを挙げる方は少なくないと思う。 多くの学者方々に於いても異論を唱える方は少数派であろう。 そのnationalismの根幹をなすのはその国の『独自文化』である。 その『独自文化』が今、海外に流出されそして、文化が『売られている』のが現状である。 今や『国の文化』ですら、日本人は『商品化』しようとしている。 勿論その伝承者は日本人であるので間違った伝わり方は今の所余り見られない。 されどこれがどんどん時代を経て行けば外国人指導者が日本文化を継承させていく存在となる日も遠い未来の話ではない。 日本人ではない外国人が伝承していく日本文化。 結果的に何れそれがnationalstandardとなり、今度は日本人が伝承する日本文化の方が偽物だと呼ばれる日が来ない保証は何処にもない。 そうなれば日本という国自体が無くなる日も遅かれ早かれやってくる。 日本政府は今さえよければ未来の日本が失われても良いという考えで経済政策を行っているとしか我が目には映らない。 本当に愛国心を政府がそして国民が持つならば100円ショップ文化を即刻止めるべきである。 其の為に政府が行うべきは増税対策ではなく減税政策による国内デフレ スパイラル対策である。 北風が吹けば旅人はマントを強く羽織る。 これが増税政策である。 太陽が照れば旅人はマントを脱ぐ。 これが減税政策である。 子供でも解る論理を国を預かる人間が理解出来ぬとは情けない限りである。 私はこれからも一心理学者として日本文化の継承維持に努めていく所存である。 Today's theme is about the decline of the normal behavior of the psychological manufacturing culture induced by low-priced products. Yesterday, love people and 100 yen shops to visit and got the necessities of life. Of large crowds, such as last-minute purchases before the consumption tax hike is not ♪ so-called shopping malls and large department stores more than crowd for the were so many seems obvious. So-called famous department stores and the famous department stores, for now, 100 yen shop the biggest rival and becoming. Because it has been shaped to boost government and it results in extra bad rooms. Recently, traditional craft and wholesale distributors such as Kyoto or Kobe-related companies and being forced into bankruptcy is. And is rapidly expanding to over the survival of those who a remarkable foray into overseas, particularly Asia. 100 yen shops rise many of Japan's traditional culture to overseas sold will state so woefully, holding the very endangered. Outflow of the food culture of Japan 'Japan traditional culture' shows the decline of the traditional culture of Japan country home with no. It is on big issues ultimately related to the fate of Japan that the country itself. I think many of us cite nationalism as a country recognized in other countries as one of the factors. How to argue in the many scholars who will be minority. Is the cornerstone of its nationalism in the countries 'own culture'. Its 'own culture' now, leaked to overseas and the cultural status quo is "sold". Now even in the culture of the country, the Japanese "commercialization' trying to have. Is how to transmit the wrong of course is its tradition of Japanese so unlikely at the moment. It is not-but it rapidly went through go, let me pass the Japan culture foreign leaders he has become too distant future. Japan culture hands down to foreigners who are not Japanese. Where no guarantee, called the Japan culture resulting in any when it becomes nationalstandard and the Japanese tradition now is fake come. Days gone country itself that Japan would come sooner or later. Actually in my eyes are the idea that Japan Government is now permitting future Japan lost too good in economic policy. If you have the Government and the national patriotism really 100 yen shop culture immediately should stop. Therefore the Government should do is tax increase measures have not, domestic deflationary spiral against tax cuts. The North wind blows traveler strongly wear a shroud. This is in tax policy. Shines the Sun take off your cloak travellers. This is in tax policy. And they can't understand the human countries to keep the logic even a child understands as shameful. I in diversified Japan cultural inheritance keeping from this as a hard science scholars.

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