2014年2月4日火曜日

常態行動心理学的公共性の喪失と有料化に対する一考察♪

本日のテーマは『公共性の喪失と有料化』について。 先週日曜日に或るショッピングモールへ出掛けました。 男性用個室トイレが使用中で少し待っておりましたら中からフルメイクをした女子中学生と思しき女の子数名が出てきました。 最近、公衆トイレの私的使用が大きな社会問題となっています。 未成年がメイクをするという事自体昭和生まれの私には理解が難しくましてそれを自宅ではなく公共施設で堂々と人の迷惑を顧みず行うという蛮行に対し怒りを禁じ得ません。 ヨーロッパでは今でも公共施設の一部は有料化されており公衆トイレの前に人が座り料金を払って用を足すというシステムがまだ多く残って居ます。 長居も当然出来ず長時間の使用には制限が掛けられて居ます。 日本においても私はこの制度の導入が強く望まれると確信します。 某芸能人は自室のトイレを汚したくないが為に近くのコンビニ迄用を足しに行くと言う報道もありました。 確かに自室で用を足せばトイレ掃除という雑事に追われます。 その手間を考え省く為にコンビニのトイレを使用するという考えなのでしょうが此処でも公共施設の私的使用の問題が浮上してきます。 昔は公共施設の清潔度にかなりの問題がありそれで公共施設の私的使用は激減しておりました。 されど最近公共施設の清潔度や快適度が上がりその分公共施設の私的使用依存が高まって居ます。 公共施設の私的使用が高まればトイレ渋滞を起こしそれがそのトイレを有する施設自体の利用頻度を落とす結果にも繋がりこれは一種の営業妨害であり威力業務妨害であります。 政府による国内経済の活性化問題は先ずはこういう末端の事から改善をして行く必要性を強く感じます。 Today's theme is about 'loss of public and charge for'. Last week on the day of the week I went to a shopping mall. Came the female junior high school students have full make from the men's toilets in use over wait a bit and unpolished girl to name a few. Recently, private use of public toilets is the big social problems. To the minors to make that in itself I understand difficult let alone it home rather than heedless people bother openly in public facilities that their savagery anger against these dives. System integrated in Europe still pay some of the public facilities public toilets before paying people sitting, writing for many still present. Nagai also naturally a limit there hung in use for a long time. We believe also in Japan by increasing the introduction of this system I. Some celebrities are toilet room want to get dirty, there was coverage and go on errands until the convenience store nearby, because we want to say. Certainly in my room for more money is busy chores of cleaning toilets. It is a notion that to avoid possible with convenience store toilet here even issues for the private use of public facilities comes up. I used public facilities clean and considerable problems, had been so decimated the private use of public facilities. But recently public facilities clean and comfort the present growing private use dependent-public facilities. Cause the toilet jam rises the private use of public facilities to the results it has its toilet facility itself available less frequently there with forcible obstruction of business, this is kind of business interference, and. Domestic economic revitalization issues feel strongly need first of all go to improvement from things like this at the end of the end.

0 件のコメント:

コメントを投稿