2014年4月19日土曜日

消費税増税後のプラス思考の中に潜む悪魔について♪

本日のテーマは『消費税増税後のプラス思考の中に潜む悪魔』について。 最近TVのCMをみているとやたらと元々の商品に何らかの栄養素をplusした商品開発が多発している気がします。 coffeeに強さをplusしたり、栄養剤に美容成分をplusしたり。 我が地元駅でも消費税増税後に内装が変わったり切符を入れる袋の外装が変わったりと『プチセレブ』を味わえる感じになっています。 確かにメンタルバランス的には『プラス要素』は『消費税増税』という『マイナス要素』を考えるとバランスがとれているように思えます。 されど少し待って下さい。 以前此処でミネラルウォーターやイオン水等の機能調節水は体は異物と認識し大概へ排出し全く意味がないというお話を差し上げました。 実は上記商品にも同じ理論が適用されます。 元々の栄養成分に色々な成分をplusすれば当然味も変わります。 逆を言えば味に変化が無ければ本当にplusされているのか?の確認がとれないからです。 されどその『確認の為の味覚変化』をもしも脳が『異物』と認識すればそれらの栄養素の吸収率は落ちます。 結果的に栄養素をplusした意味がなくなります。 更に最初はそれでよいかもしれませんが人間には『常態化』という恐ろしい機能が備わっています。 最初は『お得感』を味わえても徐々にその『お得感』は減少していきます。 すると『変な味のcoffee』という印象だけが残り結果購買意欲が減少します。 これは全ての商品に運命付けられた言わば宿命のような物ですが『plus分』だけその速度は更に加速される危険性を孕んで居ます。 減らされたから増やせばよいという考えでは商品開発としては不十分です。 それよりも減らされた分を別の形で生産性を持たせる方がよりお得感を感じられます。 私はその方法で消費税増税後に更に売り上げをあげさせました。 『plus』する事だけが『お得感』を与えるものではありません。 Today's theme is about "Devil in positive thinking after the consumption tax hike'. Somewhat lately watching TV COMMERCIALS and I feel many product development a plus some nutrients to the original product. or plus strength coffee, or plus cosmetic ingredients in supplements. Change the exterior of the bag at my local station after the consumption tax hike to interiors, and it put the ticket and have been feeling "put celeb' taste. Seems to be balanced and certainly a mental balance to think 'negative element, called "raising the consumption tax,"positive elements". But wait a little. Gave a talk about previously here features control water, mineral water or water body foreign body recognizes and discharge most, makes absolutely no sense. Actually same theory applies to the above products. If plus many other ingredients to the nutritional content of the original course changes the taste. Opposite in taste or if no change plus really? The is are unable to confirm. But then 'check for taste change for if brain "foreign objects" once you realize that falls the absorption rate of nutrients in them. A plus nutrients resulting in are not meaningful. Even at first it may be a good man outfitted horrible feature of "normalcy". Also enjoy "excellent" first was the great sensation decreases gradually. Then remains only the impression that "strange flavor coffee' result decreases the appetite. This is so to speak like the fate of all goods destined present Nye danger to further accelerate its speed plus minute only. In the idea of increasing the reduced from as product development is not enough. More than it reduced minutes giving the productivity in the form of another feels more comfortable. I in a way that has been give more sales after the consumption tax hike. plus is not just giving "value for money".

0 件のコメント:

コメントを投稿